هوش مصنوعی و نوشتن
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


آیا هوش مصنوعی صنعت سئو را به شدت متحول میکند؟ هوش تصنعی اکنون، دستکم در بعضی موارد، حضور داره. آیا صنعت seo موتورهای جستجوی بهینه سازی بایستی برای یه بازنگری روی هم رفته صنعت فراهم باشن؟ یا اینکه آیا هوش تصنعی و مصنوعی به سادگی اقتدار های جان دار ما رو فارغ از تغییرات اساسی بلند فرصت بهبود میدن؟

آموزش سئو

دوره آموزش سئو

هوش تصنعی AI نحوه خودشو به هر صنعت قابل تصوری وارد میکنه. با اون، ما دری رو به روی اتوماسیون، تجزیه و محاسبه داده های خوب، بهره وری بالاتر و تیم ای از مزایای تجاری دیگه باز میکنیم. ولی ما همچنین دگرگونی های صنعتی رادیکال رو مشاهده میکنیم که برخی از بخش های بازار به دنبال این فناوری تازه، خودشونو دوباره نوآوری و تعریف‌و‌تمجید میکنن.

هوش مصنوعی موقتی، دست کم در بعضا موارد، در صنعت سئو موتور های جستجو حضور داره. آیا می بایست برای یه بازنگری کلاً صنعت سئو فراهم باشیم؟ یا اینکه آیا هوش تصنعی به سادگی قدرت های موجودمونو بدون تغییرات مهم بلند زمان بهبود میده؟

هوش تصنعی و مصنوعی در صنعت seo
امروزه تعدادی حوزه ی اساسی وجود داره که هوش تصنعی و مصنوعی بر صنعت بهینه سازی تاثیر میذاره، برای مثال:

تغییرات الگوریتم و سرعت توسعه ی موتورهای جستجو
اول، موتور های جستجوی بزرگ مانند گوگل آغاز به ترکیب ارکان هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در الگوریتم های خودشون کردن. با شروع RankBrain سال2015، گوگل اعلام‌کرد که از یادگیری ماشینی برای بهبود قدرت خودش به طور خاص، برای فهم عالی قصد استفاده کننده در گشت RankBrain برای ارائه ی نتایج جستجوی مرتبط و معتبر به کار گیری میکنه. اما پتانسیل آجل ی هوش مصنوعی در الگوریتم های جستجو عملا نامحدوده.

گوگل از سیستم هوش تصنعی و مصنوعی یادگیری ماشینی به نام RankBrain برای یاری به نظم دهی نتایج جستجوی خودش به کارگیری میکنه یا به عبارتی نام گوگل برای سیستم هوش تصنعی یادگیری ماشینیه که برای کمک به پردازش حاصل جستجو هاش به کارگیری میکنه. یادگیری ماشینی جاییه که کامپیوتر به جای‌اینکه بوسیله آدم ها فراگیری داده بشه یا برنامه نویسی دقیق رو دنبال کنه، به خودش خیال و خاطر میده که چطور کاری رو اجرا بده.

اما هوش تصنعی و مصنوعی حقیقی یا به اختصار AI، جاییه که یه کامپیوتر میتونه به اندازه ی یه انسان رند باشه، دست کم بدین معنیه که دانش رو هم از طریق یادگرفتن و هم از ایجاد کرد اونچه که میدونه و تشکیل داد ارتباطات نو، به دست میاره. اما هوش تصنعی و مصنوعی حقیقی و واقعی فقط توی رمان های علمی و تخیلی وجود داره. در عمل، هوش مصنوعی برای اشاره به سیستم های کامپیوتری که برای یادگیری و تشکیل داد ارتباط طراحی شدن، استعمال میشه.

آیا هوش مصنوعی با یادگیری ماشینی تفاوتی داره؟
از لحاظ RankBrain، اونا نسبتاً مترادفن و ممکنه بشنوین که هر دو به جای هم به کارگیری میشن و یا ممکنه از یادگیری ماشینی برای تعریف‌و‌تمجید نوع روش هوش مصنوعی استفاده شده. این نسل سوم مدل پیش گویی زبان در خصوصی GPT-N و جانشین برای GPT-2 میباشد که به وسیله OpenAI، یه آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی بومی در سانفرانسیسکو تشکیل داد شده. کیفیت متن ساخت شده به وسیله GPT-3 به قدری بالاست که انتخاب اینکه آیا این متن به وسیله یه آدم مندرج یا نه بسیار دشواره که هم مزایای زیادی داره و هم خطراتی رو داره.

سی و یک پژوهشگر و مهندس OpenAI نوشته ی علمی ای رو در سال 2020 منتشر کردن که در اون نوشته‌علمی نسبت به این خطرها هشدار دادن و خواستار تحقیقات برای کاهش این مخاطرات شدن. دیوید چالمز، فیلسوف استرالیایی، GPT-3 رو به عنوان یکی از جذاب ترین و مهمترین سیستم های هوش مصنوعی که تا فعلا ساخت شده، تمجید میکنه. مایکروسافت در 22 سپتامبر2020 خاطرنشان کرد که مجوز به کارگیری ی انحصاری از GPT-3 رو برای سایر افراد صادر کرده. اونا همچنین میتونن از API عمومی جهت دریافت خروجی استفاده کنن، ولی تنها مایکروسافت به مدل مهم اون دسترسی داره.

GPT-3 و ابزارهای هوش تصنعی و مصنوعی به طور فزاینده ای برای رویارویی با شغل های تکراری نوشتن، آیتم استعمال قرار میگیرن. حتی بازاریاب های آماتور هم میدونن که محتوا قلب هر استراتژی سئویه، و الگوریتم های یادگیری ماشینی خاص در موقتا تبدیل شدن به قدرت تکرار نوشتن در سطح انسانی در مقیاس هستن. با این فعلا، این فناوری هنوز در فرایند نخستین می‌باشد.

لهجه های نرم‌افزار نویسی برای هوش تصنعی و مصنوعی
درآمد و بازار شغل هوش تصنعی و مصنوعی در آینده
تجزیه و رسیدگی داده ها، مدل های پیش گویی و موتورهای سفارش
هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هم برای تجزیه و تفحص داده ها، مدل های پیش بینی و موتور های پیشنهاد، گزینه استعمال قرار میگیرن. سیستم های هوش مصنوعی یادگرفتن دیده ی اثر گذار میتونن رقابت و حجم جستجوی لغات کلیدی رو عالی تجزیه و محاسبه کنن، جنبه های فنی وب سایتتون رو تفحص کنن و حتی تغییرات خاصی رو برای مشاهده ی نتایج عالی توصیه کنن.

این مزایادر آجل حتی عالی هم میشن. با این حالا، اونا پتانسیل زیادی برای ایجاد کرد نقص‌ اساسی رو ندارن. اونا در موقعیتی هستن که seo ها رو تقویت کرده و از اونا هواخواهی کنن، نه اینکه اونا رو جا به جا کنن، اونا رو جایگزین کنن، اونا رو غیر ضروری نشون بدن یا نقش ها شونو دوباره تعریف و تمجید کنن.

اتوماسیون وظایف.
احتمالا در بی آلایش ترین اپلیکیشن، هوش تصنعی و مصنوعی و یادگیری ماشینی رو میشه برای اتوماسیون کارهای اساسی بهره برد. اگه شغل قابل پیش بینی و تکراری جاری ساختن میدین، مثل تبعیت از یه فرمول خاص برای نوشتن توضیحات متا برای تک تک صفحاتتون، میتونین به آسونی اون رو با ابزار مناسب هوش تصنعی، خود کار کنین. این چیزیه که نسبتاً همگی ی مشاغل در همه ی صنایع میتونن ازش استفاده کنن.

مزیت برتر اتوماسیون بازاریابی
در seo روز 5 مزیت برتر اتوماسیون بازاریابی رو با هم تحقیق میکنیم.
به کار گیری از نرم افزار مناسب هیچ اشکالی نداره. موقتا، بیشتر رهبران کسب و کار و بازاریابان کاملا به عنایت داشتن یه نرم افزار اتوماسیون بازاریابی درک کردن. با این موقتی، به‌این مضمون‌ نیست که تمامی ی ما به طبع از یکی‌از اونا استعمال می‌کنیم. کارآفرین بودن به‌این معنیه که، شما اساسا در تمامی چیز هایی که در شرکتتون حادثه میفته، دست دارین. این زمینه، فرصت کمی برای مطالعه راجع به ابزار ها و محصولات بهتون میده.

ولی اگه میخواین دسته هاتون توی فرصت صرفه جویی کنن و به طور موثری سرنخ ها رو پیشرفت بدن، از عملکرد هاشون به موفقیت برسن و مواد و استراتژی ها رو توی یه فضای خطی و جامع تجمیع کنن، وقت اونه که دست به فعالیت بشین. فعالیت آفرینان به طور ویژه باید از هر همت، هر ثانیه و هر فردی که در لیست حقوق و دستمزد و دستمزده، به حداکثر برسن. این فرمان اتوماسیون بازاریابی رو به ابزار های حیاتی وقت اجرای دارایی ی محدود، تبدیل میکنه. فرقی نمیکنه که بازاریابی تون مبتنی برحساب باشه، B2B ,B2C نسبتاً به طبع میتونین چندتا امتیاز بازاریابی اتومات بیشتر رو توی چرخه ی خودتون پیاده کنین.


تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به سرنخ
این یک کدام از مزایای بسیار اساسیه که هر نرم افزار اتوماسیون بازاریابی ارائه میده. تا قبل از این، نگرانیه ویژه ای که بیشتر کارآفرینان دارن رو برطرف میکنه و اون اماده ساختن سرنخه. این دو واقعیت به تنهایی استدلال اینه که این امتیاز احتمالا اصلی ترینه. هر کدوم از بازدید کنندگان وب سایتتون بایستی یه طرز بی آلایش برای استحصال اطلاعات بیشتر در باب شرکتتون داشته باشن. میخواد یه فرم تماس نوار کناری، یه پاپ آپ مکرر خبرنامه ی آدرس اینترنتی و یا یه فراخوان برای اقدام در نقطه پايان هر پست وبلاگ باشه، هدف مهم سایتتون تبدیل بازدید کنندگان به سرنخه.

نرم افزارتون بایستی بهتون امداد کنه تا این امکان های گوناگون جذب سرنخ رو به راحتی تنظیم کنین. شما می بایست صفحات تحت فرم ها و پست های وبلاگتونو حداقل ماهانه بازرسی کنین تا ببینین چقدر با تبدیل ها عالی شغل میکنن. در صورت نیاز به بهبود، طرح یا عبارتشونو تغییر و تحول به این و دوباره رسیدگی کنین و A/B دسته تون رو آزمایش کنین.

بدین ترتیب تازمانیکه اونا به اعداد تبدیلی که شما ازشون راضی باشین دست پیدا میکنن، میتونین روی موضوعات دیگه تمرکزکنین و در عین موقتی سرنخ ها رو جذب کنین. یه CMR خوب، اقداماتی رو برای تقسیم بندی سرنخ هاتون به گروه های متمایز ارائه میده که مربوط به یه کمپین قطره ای متفاوته. توی اون مرحله، نیمی از عمل انجام یافته.

فعال‌ساز‌ی کمپین های مشارکت مجدد
هر شرکتی تعداد زیادی سرنخ از دست رفته داره. عده ای که به نظر عشق و علاقه مند میرسیدن و رادار رو ول کردن یا مشتریانی که به کار گیری ی فعال از محصولشونو متوقف کردن، البته لزوما نشون ندادن که نمیخوان دوباره ازتون چیزی بشنون. خیلی ها نمیدونن با این سرنخ ها چه عمل کنن یا به طور کامل متوجه نشدن که چطور از اونا به طریق مفیدی به کار گیری کنن. این سرنخ های گمشده صرفا منتظرن تا شما اونا رو به یه فرصت تبدیل کنین.

به عنوان کارآفرین، ما حس ناامیدی رو دوست نداریم و حقیقت معمولی اینه که اگه تا فعلا اطلاعات سرنخ رو از دست دادین، هنوز هم امیدی وجود داره. کمپین های مشارکت مجدد، نه فقط اومدن تا شعله های قدیمی رو روشن کنن بلکه میخوان راه‌های مقرون به صرفه ای رو برای یافتن سرنخ های نو پیدا کنن. خوب از اون، اتوماسیون برای این نوع ابتکارات عالیه، چون میتونین در مقیاس وسیعی بدین سرنخ ها دسترسی پیدا کنین و در عین موقتی دسترسی تونو شخصی سازی کنین.

میتونین به راحتی کمپین هایی رو تشکیل داد کنین که میتونن سبب ساز مشارکت مجدد بشن و اونا رو تشویق کنن که دوباره از محصولاتتون استعمال کنن یا صحبتی درمورد محصولتونو آغاز کنن.

وا رفته کردن کمپین های قطره ای فردی
کمپین های قطره ای داده شن. شما میخواین با افرادی که محصولتونو خریداری کردن در تماس باشین و روشنه که لیست هاتونو تقسیم بندی میکنین چون هیچ لیستی فارغ از تقسیم بندی مناسب برای یه تجربه ی شخصی ارزش نگه داری رو نداره. نیازی به توقف نیست. میتونین کمپین های قطره ای استاندارد تعامل با مشتری، از جمله تماس ها برای پژوهش یا عکس العمل در عوض کوپن رو به کمپین های قطره ای تبارک تر مثل خبر نامه های گاه به گاه یا فهرست های پستی تبدیل کنین.

برای کارآفرینانی که پیشتاز بیزنس های جدیدن، حفظ برند هاشون در سطح بالای ذهن، بسیار مهمه و کمپین های قطره ای به نه سازماندهی شده، قسمت بزرگی از اونا هستن. شما بدون چاره نیستین فرصت زیادی رو صرف نصیب بندی سرنخ ها و توده یه سری از آدرس اینترنتی ها کنین. ابزار اتوماسیون تون تمامی ی این کارا رو براتون اعمال میدن تا بتونین روی چیز های مهم دیگه ای مثل لبریز رونق نگه داشتن کسب و برنامه خردسالان تمرکز کنین.

محافظت ارتباتتون با سرنخ ها
رفتن از یه نشست به گردهمایی ی دیگه واقعیت دیگه ای برای بیشتر کارآفرینانه. ما زمان زیادی برای سازماندهی پیگیری نداریم، اما تمامی میدونیم که چقدر به یادآوری نیاز داریم. نرم افزارتون بهتون این قابلیت و امکان رو میده که هشدار ها رو تنظیم کنین تا پیگیری هاتون قربانی نرم افزار ی شلوغتون نشن.

ضمن این، این هشدار ها برای اخلاق خرید سرنخ های داغ طراحی شدن، بدین ترتیب تا زمانی میتونین مطمئن باشین که به اونا نزدیک میشین که نکته ای از علاقه شون دریافت کردین.

یه CRM خوب بهتون این قابلیت رو میده که هشدار هایی رو برای سرنخ ها تنظیم کنین، مثل وقتی که اونا به امتیاز برچسب خاصی میرسن، روی یه لینک خاص کلیک میکنن، یه نسخه ی نمایشی محصولو دانلود میکنن، توی یه وبینار شرکت میکنن یا از یه URL اختصاصی بازدید میکنن.

نشون دادن کانال های سودآورتون
خرج کردن پول برای تبلیغاتی که ارائه نمیشن چیزی نیست که کسب و کار های تازه بتونن از عهده ی اون بر بیان (به معنای واقعی کلمه و واژه). به همین دلیله که داشتن یه داشبورد تجزیه و استیناف که دقیقا نشون میده که سعی های بازاریابی تون در کجا موفقیت آمیزه، یکی مزیت های اساسی نرم افزار های اتوماسیون بازاریابیه. زمانی که شما بازاریابی خودکارو در محل دارین، جدای از تشکیل داد عملکرد، میتونین کل داده های نتایج از هر همت رو مشاهده کنین.

نرم افزارتون بهتون این امکانو میده که هر ورقه ی تحت، محتوای دروازه دار و فرم ها رو مطالعه کنین تا گزینش کنین که کدوم یک کدام از به نه تبدیل میشن و سرنخ های بیشتری تشکیل داد میکنن. اینکه بتونین به راحتی رمز گشایی کنین که کدوم صفحه ها سایتتون بهترین کارایی رو دارن، یه طرز بهتر برای اگاهی از هزینه ی تبلیغات و استراتژی بازاریابی دیجیتال تونه. قشنگی اتوماسیون تنها در این نیست که چطور شما و تیمتونو کارکشته میکنه.

این توی فناوریه که همراهشه. اتوماسیون، طبق تمجید، به این معنیه که شما همچنین آخرین ادغام های دیجیتال و داده های تحلیلی رو دریافت میکنین، که میتونه به تقویت شرکتتون امداد کنه و بهتون در دوری از اتلاف وقت و هزینه کمک کنه.

به روز رسانی هوش تصنعی و الگوریتم
تاثیر هوش تصنعی و یادگیری ماشینی بر آپ دیت رسانی های الگوریتم در آینده چقدره؟ جواب این سوال بستگی به تعریفتون از تاثیر داره.

فعلا، هوش تصنعی برای صیقل دادن و اصلاح مداوم الگوریتم های گوگل استعمال میشه. این در حالیه که مدام در موقتی یادگیری چیز های جدید و ارسال آپ دیت رسانی های تازه و جزئیه.

این شغل با سرعتی خیلی بیشتر از اونچه که یه آدم به صورت دستی قادره انجامش بده، جاری ساختن میشه. با این اینک مبتنی بر ادراک کنونی ما، این ابزار های هوش تصنعی و مصنوعی فقط برای اجرای مسیر های انسانی مورد استعمال قرار میگیرن. گوگل به طور چشمگیر یا در جهت های نو غیر قابل حدس رویش پیدا نمیکنه.

اون به سادگی در اجرا کاری که همیشه می خواست بهتر میشه. بر این مبنا، در حالی که حاصل جستجوی گوگل برای کاربران بهتر میشه و گوگل در این روند در طی و هزینه خودش صرفه جویی میکنه، این فرمان موقتا، تاثیر زیادی بر صنعت سئو نداره و به لحاظ نمیرسه در بعدی هم تغییر‌و تحول کنه.

هوش تصنعی و مصنوعی و نوشتن
یه نرم افزار ی دیدنی تر هوش تصنعی در بهینه سازی، نوشتن بر طبق هوش مصنوعیه.نوشتن محتوا بی‌شک مهم‌ترین عنصر هر استراتژی سئویه و همچنین گرانترین هم است. نوشتن با هوش مصنوعی با باکیفیت میتونه میلیون ها تالیف کننده رو بدون شغل کنه و در عین اکنون موجب صرفه جویی در هزینه های موسسه ها بشن و در عین موقتی، وب رو با مطالب نوشتاری شگفت انگیز پر کنه.

درسته؟ نه دقیقا.

هر یکسری به سختی میشه خاطرنشان کرد که آجل ی نوشتن مبتنی بر هوش مصنوعی چطوره، البته الگوریتم های نوشتن هوش تصنعی و مصنوعی خیلی محدوده. اونا میتونن از پس شغل های نوشتاری تکراری و سطح ذیل بر بیان، البته حتی در‌این‌وضعیت‌ هم، بازبینی و صیقل دادن کار توسط ویرایشگر انسانی مفیده. برای محتوای استراتژیک با باکیفیت و عمیق که برای موفقیت seo ضروریه، نویسندگان انسانی برای آینده ی قابل در نظر گرفتن، ضروری باقی میمونه.

قابلیت و امکان های آتی

ولی نمیشه بدون شک اذعان کرد که بعدی ی هوش مصنوعی چیه. نرخ توسعه و گسترش ی فناورانه قصد به تصاعدی داره و خیلی از فناوری های بغرنج ای که امروزه از اون به کارگیری می‌کنیم، تا 50 سال پیش غیر قابل پیش گویی بودن. در چندین دهه ی آجل، ممکنه پیشرفت های بزرگی در حوزه ی هوش تصنعی و یادگیری ماشین به حیث به وجود بیاد که انتظارات ما رو کاملا پوشش بده. همون طوری که گفته شد، ما میتونیم به طور قطعی مسیر گسترش ی هوش تصنعی و مصنوعی و تاثیر اون بر صنعت seo رو دستکم برای یکسری سال آتی پیش بینی کنیم.

با تمرکز به اینکه هوش تصنعی و مصنوعی قبلا راهشو در صنعت باز کرده و به وسیله اکثر بازیگران اساسی استفاده میشه، میتونیم گسترش های تکرار شونده ی بیشتری رو برای این ابزار ها پیش گویی کنیم. همچنین ما میتونیم پیش بینی کنیم که نسل فعلی هوش مصنوعی، ما رو قادر به جا به جایی یا جایگزینی بدون نقص کارگران انسانی نیست. در عوض، ابزار قدرتمندی در زرادخانه ی بهینه سازی های جستجوی معدل باقی میمونه. به این ترتیب، ما نمیتونیم تغییر و تحول ریشه ای رو در آتی ی نزدیک پیش گویی کنیم.





:: برچسب‌ها: آموزش سئو , دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: